Előrebocsátom, nem vagyok filmkritikus csak egy kíváncsi, filmszerető pedagógus. És ha sikerült időt szakítanom egy-egy filmre mostanában, megpróbáltam olyanokat választani, amelyeknek van valami köze a pedagógiához, tanárokhoz, iskolához. Most pedig úgy döntöttem elindítok egy poszt-sorozatot a pedagógiai vonatkozású filmekről (ha már úgyis nézem őket).
Az első a sorban egy belga-holland filmdráma, melynek
főszereplője Ben, egy Asperger-szindrómában szenvedő középiskolás fiú. Kiindulópontként ennyit
tudtam a filmről és azt, hogy az iskolai erőszak és zaklatás témáját érinti. A kezdő képkockákon azonban az Archlord nevű számítógépes
játék avatara futott óriási karddal egy fantasy-birodalomban (azonnal rájöttem kik a célközönség :-), miközben az
on-line szerepjáték menüsorban megjelennek a készítők, szereplők nevei és egy
mondat: „megtörtént események alapján”. Ezzel párhuzamosan egy nő arról beszélt,
hogy egy problémát csak akkor vesznek komolyan az emberek, amikor már késő.
Mikor már meghal valaki.
A főcím befejeztével, megismerhetjük Ben, a játékban
BenX különleges világát, amelyre a pontosság, rituálék és az állandóság
jellemző. Minden reggel ugyanabban az időben, ugyanakkor játszik. Ő Chantrában (a játék helyszíne), a legmagasabb
szinten álló játékos, aki óriási kardjával, Scarlite nevű partnernőjével vándorol,
harcol, hajózik, kalandozik. A játékban sikeres és magabiztos, az offline élete azonban
szorongással és megaláztatásokkal teli. Csakhogy a nehézségeket nem betegsége
okozza számára, hanem társai, akik kinevetik, bántalmazzák, levetkőztetik, videóra
veszik. Benben érlelődik egy szabadulási terv: kilépni az életből. A történet végét Ben, a szülei és egy „virtuális barátnő” teszik „halálosan kreatívvá”.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése